dilluns, 22 d’octubre del 2007

ABSURD DEUTE EXTERN. ABSURD DEUTE-TREN.

1.- Ahir, en el marc de la VIII Setmana de la Solidaritat, a Vilafranca es va celebrar la fira de les ONG que tenen presència a la ciutat. És un espai interessant perquè permet posar-se al dia de la tasca altruista que estan realitzant cadascuna d’aquestes organitzacions, i recollir molt de material informatiu.

Aquesta tarda, estava llegint alguns d’aquests textos i m’he trobat amb aquest, extret del llibre de la campanya “Pobreza Cero” i que crec que exemplifica prou bé l’absurditat que representa el deute extern. Aquí el teniu:

“Aquí pues yo, Guaicaipuro Cuautémoc, descendiente de los que poblaron la América hace 40.000 años, he venido a encontrar a los que se la encontraron hace 500 años.

El hermano usurero europeo me pide pago de una deuda contraída por Judas a quines nunca autoricé a venderme. El hermano leguleyo europeo me explica que toda deuda se paga con intereses, aunque sea vendiendo seres humanos y países enteros sin pedirles consentimiento. También yo puedo reclamar pagos. También puedo reclamar intereses.

Consta en el Archivo de Indias. Papel sobre papel, recibo sobre recibo, firma sobre firma, que solamente entre el año 1503 y 1660 llegaron a San Lucar de Barrameda 185.000 kilos de oro y 16 millones de kilos de plata provenientes de América. Esos 185.000 kilos de oro y 16 millones de kilos de plata deben ser considerados como el primero de varios préstamos amigables de América para el desarrollo de Europa.

Nos limitaremos a exigir la devolución de los metales preciosos adelantados, más el módico interés fijo de un 10% anual acumulado durante los últimos tres cientos años. Sobre esta base, aplicando la europea fórmula de interés compuesto, informamos a los descubridores que sólo nos deben, como primer pago de su deuda, una masa de 185.000 kilos de oro y 16 millones de kilos de plata, ambas elevadas a la potencia de 300. Es decir un número para cuya expresión total serian necesarias más de trescientas cifras, y que supera ampliamente el peso de la tierra.”

Els números són aquests, però podrien ser uns altres, encara molt més elevats. Hi ha dues frases que posen especialment de relleu que comporta el deute extern:

“…una deuda contraída por Judas a quines nunca autoricé a venderme…”

“...toda deuda se paga con intereses, aunque sea vendiendo seres humanos y países enteros sin pedirles consentimiento...”




2.- Per enèsima vegada, n’he fet ja molts posts [1] [2] [3], però no es pot callar: la situació dels trens és una vergonya! L’actuació del PSOE prioritzant l’acabament de les obres del “tren de les minories” (l’AVE) en període electoralista, peti qui peti i a costa dels “trens de les majories” (Rodalies i regionals) és, senzillament, lamentable.

La Sra. Ministra hauria de dimitir, i la nova persona que ocupi el càrrec caldria que es replantegés la política ferroviària de dalt a baix: menys AVE farahònic i més rodalies qüotidians!

I les declaracions dels líders del PP i de CiU sobre el mateix tema, m’estalvio de valorar-les perquè potser diria alguna cosa fora de to... (espero que tothom tingui memòria i recordi qui ens ha portat a la situació actual, per molt que aquests “qui” ara alcin el to de veu com el que més...).