dilluns, 24 de gener del 2011

Problemes enquistats: Els problemes de l'AVE, del cobriment i de la llosa



Recentment ICV ha aconseguit que l’Estat destini una primera partida de 250.000 € per millorar el cobriment de l’AVE al seu pas per Vilafranca (nota de premsa). Espero que aquest primer moviment del govern de l'Estat tingui continuïtat.

El problema amb les obres de l'AVE a Vilafranca del Penedès és complex, però això no vol dir que no es pugui treballar per avançar en les solucions. 

Personalment considero (i ho he expressat en nombroses ocasions) que, en primer lloc, cal exigir a l'ADIF i el Ministerio de Fomento de l'Estat que resolguin correctament la obra que van executar: Es va donar solució a part dels problemes de sorolls i vibracions, però encara hi ha diversos veïns afectats. Això penso que no és negociable: L'ADIF i el Ministerio tenien la responsabilitat de fer l'obra i l'han de deixar ben acabada perquè no pot ser que les coses quedin mal fetes.

A partir d'aquí, i a la vista que les ciutats de Catalunya situades més al nord de Vilafranca han rebut aportacions de l'Estat molt superiors percentualment a les que ha rebut l'Ajuntament de Vilafranca, penso és just exigir, d'una banda, que l'Estat faci una nova aportació econòmica per millorar el cobriment i per costejar l'enjardinament i urbanització del mateix; i d'altra banda, per demanar a totes les institucions de Catalunya, que recolzin Vilafranca en aquesta demanda. I, evidentment, també cal que els diputats i diputades que representen Catalunya posin sobre la taula aquesta qüestió quan es tracten els pressupostos generals de l'Estat. En nom d'ICV el Joan Herrera i la Núria Buenaventura ho han fet, però caldria que d'altres partits també ho fessin, especialment aquells a qui l'aritmètica parlamentaria ha situat en més bona situació en aquesta legislatura. Penso jo.

5 comentaris:

Alex ha dit...

Però la idea no és anar tots junts i no d'un en un? No ho acabo d'entendre..

Anònim ha dit...

Hola Àlex, la idea és fer front comú per avançar en la resolució del problema, per això ja fa un parell de mesos vam informar al govern municipal (i a la resta de grups) que l'esmena (que ha haviem comentat en diverses ocasions) aquesta vegada semblava que tenia possibilitats d'avançar, perquè el govern municipal ho tingués en compte en les negociacions amb Madrid (negociacions en les que el govern de Vilafranca té el nostre ple suport).

Salut!

Bernat

Xavier V. Inglada ha dit...

La sensació des de la tercera trinchera de combat del carrer comerç, el carrer Melió, és que en aquest problema s'hi han implicat molts grups i s'han fet un munt d'accions - les quals no critico -, però certament, ha faltat unitat política, unir energies i solucionar d'una vegada el problema. Podem barallar-nos amb el tema de les zones blaves, la gestió dels serveis socials o la destinació de partides econòmiques, però carall, amb aquestes obres ens han estafat a tots.

Alex ha dit...

merci Bernat per l'aclariment! Ara em queda una mica més clar :)

Bernat Villarroya i Garcia ha dit...

Hola Xavi,

Estic d'acord amb tu. Aquest és el posicionament que hem vingut defensant des d'ICV, aquí tens la intervenció que vam fer en el ple monogràfic sobre l'AVE:

http://fragmentari.blogspot.com/2010/11/intensitat-plenaria-2-els-problemes-amb.html

Salut!