dimecres, 20 de novembre del 2013

Un bon relleu

Aquest vespre hem fet públics uns canvis al grup municipal d’Iniciativa per Catalunya Verds – Esquerra Unida i Alternativa (ICV-EUiA): l’amic i company Toni Peñafiel m’agafa el relleu com a regidor i portaveu del grup a l’Ajuntament de la Vilafranca del Penedès.

L'amic i company Toni Peñafiel
Desprès de meditar-ho i ponderar-ho durant uns quants dies (i unes quantes nits) fa unes setmanes vaig exposar als companys i companyes de l’equip coordinador la conveniència d’impulsar un relleu al capdavant del grup ja que per motius laborals i familiars en els últims mesos la meva dedicació a Vilafranca no estava podent ser tan intensa com inicialment havíem previst, i com ho havia estat en els anys anteriors. I, amb el moment polític actual, tan convuls i complex, penso que requerim d’un regidor que pugui aportar el 100%, m’atreviria a dir que, en moments puntuals, fins i tot el 120%.

Crec modestament que durant aquests gairebé 7 anys de projecte, gràcies a la feina de tots i totes, aquest s’ha consolidat a Vilafranca i que, tot i que no hem tingut ocasió de formar govern, si que penso que hem demostrat que es pot fer una oposició constructiva aportant propostes i idees en l’àmbit social, fiscal i pressupostari que s’han acabant fent realitat. I a nivell personal l’experiència m’ha fet créixer com a persona i m’ha permès conèixer i estimar millor la Vila, el seu entorn i la seva gent. Moltes gràcies doncs a tothom pel suport rebut al llarg d’aquests anys, per mi ha estat, de veritat, tot un honor.

Però més enllà del balanç, ens cal mirar endavant: L’equip d’Iniciativa té programa i proposta, té persones preparades i crec que és també un moment per fer una aposta de futur: tenim vocació, i ho hem formulat, d’articular una alternativa d’esquerres a la sociovergència vilafranquina; una alternativa amb vocació de govern, que des del municipalisme busqui, en harmonia amb el nostre entorn, garantir l’ocupació de futur, els serveis i el patrimoni públic, la protecció social, la participació i la igualtat d’oportunitats de la ciutadania. Segurament aquesta alternativa, no passa només per ICV-EUiA. Cal obrir-se i sumar, posar en comú, cercar complicitats i punts de confluència.

Crec que el Toni Peñafiel és la persona indicada per orientar des d’Iniciativa aquest projecte per Vilafranca; i estic convençut que serà un excel·lent regidor i portaveu. Tot el meu recolzament i suport, Toni, i endavant amb l’acció local per canviar les coses!