dilluns, 21 de maig del 2012

Sobre els peatges

A l'últim ple municipal també vam parlar sobre els peatges i sobre la campanya #novullpagar

És evident que la regulació dels peatges a Catalunya està orientada descaradament a favor de les empreses concessionàries, i que en molts casos les inversions fa anys que estan amortitzades.

Cal doncs que Abertis retorni d’una vegada els peatges a la Generalitat i que aquesta n’estableixi un preu harmonitzat i raonable (en funció de si hi ha o no alternatives decents en transport públic), i que els beneficis es destinin no al lucre sense fi d’una empresa privada sinó a finançar el manteniment de les carreteres catalanes i, en especial, a posar al dia el país en matèria de ferrocarrils ja que, mentre som dels primers d’Europa en carreteres i autopistes, som del vagó de cua pel que fa als trens.

En el ple l'alcalde va fer un peculiar resum d'antecedents que venia a sortir amb la cantarella de l' "Espanya ens roba" que en aquest cas no és gaire aplicable, tenint en compte el trist paper protagonista del CiU com a lobby d'Abertis no només a Catalunya sinó a tot l'Estat. 

En fi, sobre tot aquest enrenou, val la pena veure el vídeo que us deixo més avall on l’amic Salvador Milà ho explica de forma ben clara.


1 comentari:

Ramón ha dit...

En canvi, la PTP (Promoció del Transport Públic) no està d'acord amb la campanya de boicot:
Per justícia social i per protecció del medi ambient, cal canviar la gestió dels peatges, però no suprimir-los.
■ #novullpagar denuncia la situació de greuge comparatiu amb la resta d'Espanya, però la gratuïtat als peatges ens allunyaria d'una mobilitat sostenible en termes econòmics, ambientals ni socials.
■ El principal greuge territorial és l'estat de la xarxa ferroviària i el finançament del transport públic.
■ La PTP proposa avançar en un model de peatges gestionats sota l'interès públic, per evitar el col·lapse de l'administració i per captar fons per pagar els peatges a l'ombra -autèntica ruïna catalana-, el pla de Rodalies, el corredor ferroviari del Mediterrani i el finançament del transport públic.
Avui, 23-5-2012, Pau Noy ha publicat un excelent article en El Periódico insistint en aquesta línea.