dijous, 25 de gener del 2007

HERNÁNDEZ MANCHA


L’estratègia desenfrenada de crispació del Partido Popular podria estar a punt d’anar una mica més enllà, encara que sembli impossible: ahir llegíem als diaris que Mariano Rajoy barrina presentar una moció de censura.

Totalment aïllat, en minoria, i constantment enfrontat amb els altres 7 grups parlamentaris de la cambra, en Rajoy ens surt ara amb aquesta nova idea kafkiana. La notícia m’ha deixat gairebé sense paraules i, per algun mecanisme mental inconscient i ocult, ha fet aflorar en mi un nom que tenia gairebé oblidat: Antonio Hernádez Mancha.

Realment, en Mariano, com ho va fer en el seu dia el citat personatge (per sort ja gairebé oblidat per tothom) s’està cobrint de glòria. Faria fins i tot gràcia si no fos perquè la crispació generada pel soroll mediàtic pepero acaba repercutint en el nostre dia a dia, i complicant-nos una miqueta més encara, el desenvolupament normal de les nostres vides. Ja sé que els del PP a mi no m’escoltaran, però realment, l’empresariat productiu i emprenedor no té res a dir-hi? Al·lucino.

Lectura recomanda: A la deriva, de Vincenzo Cardarelli ;-)

12 comentaris:

[AdM], Societat Anònima Extralimitada ha dit...

Bernat, trobo que has fet una reflexió molt sensata; la comparteixo de dalt a baix. És més, fins on pensa arribar el PP de Rajoy en aquest camí cap a la deriva sociopolítica?

Jordi Garriga i Molinera ha dit...

Osti tu, l'Hernández Mancha! Em fas sentir vell recordant aquest personatge! (bé, serà que, efectivament, m'estic fent vell)
Dit això: Totalment d'acord amb el teu comentari sobre la deriva cap a enlloc del PP. El problema és: Quanta mala folla (perdó, ara es diu crispació) estan disposats a sembrar pel camí?
I llàstima també que la resta, enlloc de dedicar-nos a fer propostes, haguem de perdre el temps a contrarestar les seves animalades. Però, com que és el que hi ha, em permeto fer publicitat d'un article del meu blog (ja parlarem de com et pago la falca publicitària!):
http://unaltrepaioambblog.blogspot.com/2007/01/fstic-i-fastig.html

Au, salut i a per les Municipals!

Anònim ha dit...

Muy buenas Bernat!, me alegra también saber de ti. Ok, ya me he convertido en un lector de tu blog.

Saludos desde México, espero vernos pronto nuevamente.
Walter

Bernat Villarroya i Garcia ha dit...

Pau, em sembla que, per desgràcia, la resposta a la teva pregunta no la saben ni ells. Quina creu oi?

Jordi, bon article, veig que coincidim força, si bé he d'admetre que tu sempre introdueixes més matissos i profunditat. I no et preocupis tant home, que encara estàs fet tot un xaval!

Walter, ¿Hay un blog tuyo para seguir un poco com anda México? Estaria bién, hasta que nos reencontremos y nos lo puedas contar en directo...

Anònim ha dit...

Pues sí Bernat, hay un blog que se hizo muy famoso, incluso para los mismos medios de comunicación de este país, fue un punto de referencia, o tal vez sigue siéndolo, lo que pasa es que ahora la censura hacia López Obrador se ha encrudecido. El blog es: www.senderodelpeje.com se ha convertido en el blog de la resistencia. Y el diario que sigue dando guerra es www.jornada.unam.mx en mi próxima visita a Barcelona llevaré material audiovisual!

Anònim ha dit...

La única deriva que está siguiendo el PP es la deriva de la defensa del estado de derecho y la seguridad de todos los Españoles. La unidad de España merece que algún partido con valentía y responsabilidad suficiente defienda los valores constitucionales que un día hicieron de España el mejor páis donde vivir. Si para despertar conciencias es necesario anunciar una moción de censura abocada al fracaso anticipado, adelante con ello. ¿Cuanto tardarán los españoles en darse cuenta de la trampa en la que la izquierda española, ICV, ERC e IU incluidos, nos ha hecho caer?.

Como bien decís, la popuesta de Rajoy está abocada al fracaso. Sin duda alguna IU votará en contra para seguir pisando moqueta en el gobierno de derechas en el que está metido sin rubor alguno en vascongadas, y tanto ICV como ERC no dirán ni pio, en parte poque son amigo de los terroristas y sus cachorros, así como de otros grupos de delincuentes "antisistema", y en parte porque perderían también sillones y soldadas en la Generalidad catalana.

Nunca mais Algeciras, nunca mais Guadalajara, nunca mais Galicia..., ¿nadie se acuerda de esto?, ¿se acabó todo en el Prestige?, ¿vuestra memoria es tan selectiva que sólo os lleva a Antonio Hernández Mancha?... Hacéroslo mirar antisistemas con coche oficial.

Anònim ha dit...

Perdón por no firmar el comentario anterior, seguro que nadie duda acerca de su autoría..., evidentemente, El Pantani de Viladecans.

Bernat Villarroya i Garcia ha dit...

Amic "Pantani" avui et veig força esverat. Amb tots els respectes, no crec que el PP, i encara menys la seva actual direcció, puguin donar gaires lliçons de "valors constitucionals"...

Si la vostra moció de censura fracassa serà perquè tota la resta de grups hi voten en contra, fet més que provable, atès que és una proposta en negatiu, sense alternatives raonables.

Salut.

Jordi Garriga i Molinera ha dit...

Uf! "Vascongadas"!!! Això feia temps que no ho llegia! Ni en els temps d'Hernández Mancha...

Anònim ha dit...

Querido Jordi, et faig cinc centims ya que veo que tu memoria flojea:

"Está situada la región Vascongada en la parte más oriental de la cornisa cantábrica, en el vértice del golfo de Vizcaya. Tras la invasión musulmana de la península, quedaron algunos reductos de resistencia, y si no de la importancia del constituído por Don Pelayo en los Picos de Europa, sí, no obstante, las incursiones de éstos coadyuvaron a la reconquista y máxime cuando la política de Alfonso I, rey de Asturias, permitió comunicar con estos grupos aislados y aunar esfuerzos.
Vascongadas, aunque con la connotación de sus pobladores vascones -muy fusionados con los íberos autóctonos-, no ha tenido su historia muy alejada de los Reinos de León y, más especialmente, de Castilla. De hecho, es del Señorío de Vizcaya de donde surge el germen de la nación castellana. Incluso la provincia de Álava, hoy perteneciente a esta región, tiene sus raíces históricas cuajadas de innegable castellanidad, sin olvidar que -como otras ciudades castellanas- fue fundada y repoblada por navarros y/o vascos. Prueba de ello son los numerosos pueblos castellanos que en su nombre o denominación llevan la palabra Báscones en clara referencia al origen de sus primeros pobladores. Es más, la participación e intervención de caballeros vascos en las gestas e historia de la Corona de Castilla se hace patente en la extensión que a causa de la reconquista, primero, y del descubrimiento de América, después, se aprecia de los apellidos de origen vasco. Mucho es, pues, lo que esta región y sus hombres han aportado a la historia de la península en el lado castellano, a cuyo Reino unas veces, y al de Navarra otras, siempre pertenecieron.

El Pantani de Viladecans.

Bernat Villarroya i Garcia ha dit...

Amics "Pantani" i Jordi, algun dia us he de presentar en persona l'un a l'aqltre jeje.

Anònim ha dit...

Conec al Pantani i tot i les bajanades que diu us puc assegurar que és un bon paio (gràcies als seus apunts i als de la seva dona vaig acabar la carrera). Pantani, com estàs a punt de ser pare, espero que li deixis a la Sandra parlar-li de política al vostre fill. Tu pots parlar-li de dones, futbol i dels cabrons d'esquerres que tens com a amics, però mai de política, si us plau.
Ah, confirmo la meva absència de la mani de dissabte a Madrid: tenia coses molt més importants que fer a Rumania.
El català de Madrid