1.- La diada castellera de Tots Sants, tot i no haver pogut complir les expectatives fixades (molt agosarades) ens ha deixat una jornada excepcional, amb castells de màxim nivell com el Pilar de Vuit amb folre i manilles de la foto.
Tot i la caiguda inicial del cinc de nou dels verds, crec que des l’afició castellera hem de valorar molt positivament la capacitat de sobreposar-se a les adversitats dels Castellers de Vilafranca, perquè, tot i la caiguda, avui s’han alçat grans castells de gamma extra com el citat Pilar de Vuit o la Torre de Nou amb folre i manilles, tots dos descarregats. La sort també compta en el món dels castells, i de ben segur que la colla tindrà noves oportunitats per realitzar els reptes que avui no s’han pogut assolir plenament.
Enorme actuació també la dels Capgrossos de Mataró, amb dos treballats castells de nou descarregats. I també molts ànims pels Castellers de Sants: els nervis lògics d’afrontar el seu primer castell de nou els han jugat una mala passada per indecisió de la canalla, però han demostrat que aquest Tres de Nou amb folre que els borinots no només el tenen al seu abast, sinó que estan en condicions de descarregar-lo. A la foto podeu apreciar la fermesa de l’estructura.
2.- Ahir compareixia al Congrés dels Diputats el President del Govern, per parlar del caos ferroviari que pateix Catalunya. El cert és que no esperava gran cosa d’aquesta compareixença, però llegint el que recull el diari d’avui, realment, el President, la Ministra “de Momento”, i la majoria de portaveus parlamentaris em tornen a decepcionar. I és que és al·lucinant, però... segueixen parlant de l’AVE!
Però que no se n’adonen? A quin món viuen? Ens és igual l’AVE ara! Amb el retard que porten ja no ve d’aquí, ja acabaran la seva obra de minories quan recuperin la normalitat dels altres serveis!
Les RODALIES carai, prestin atenció a les Rodalies senyors! Com se’ls hi ha de dir? No parlem de luxes, no. Parlem del dia a dia de milers i milers de persones. Persones que matinen dia sí dia també per anar a treballar i el seu tren passa amb retard per l’andana (quan passa). Persones que han d’anar corrent pels passadissos del metro i pels carrers per arribar a la feina o als estudis a l’hora (en ocasions sense aconseguir-ho). Persones que es veuen forçades a agafar el cotxe cada dia (en perjudici de les seves butxaques), o que han de fer combinacions i transbords esgotadors. Milers i milers i milers de persones que quan acaben la seva jornada laboral o lectiva triguen hores a arribar a casa. Persones i persones i persones que estan a les andanes, als vagons, als autobusos o als embussos de trànsit quan podrien estar a casa seva, amb les seves famílies, o prenent una canya amb els amics, o al cinema, o assistint a classes de ioga, o llegint, o estudiant, o descansant o infinitat de coses més interessants que estar perdent el temps i la paciència. I això un dia i un altre, i un altre i un altre. I aquesta gent parlant... de l’AVE!?
Per sort hi ha excepcions lloables com els portaveus Joan Tardà (ERC) o Joan Herrera (ICV) que, enmig d’aquesta situació kafkiana, mantenen els peus a terra i fan propostes encaminades a solucionar el problema real: el dels milers i milers de persones usuàries dels trens de rodalies.
2 comentaris:
El que em sembla vergonyós és que ICV digui el que està dient quan no fa res des del govern de la Generalitat. És molt fàcil demanar que mirin per rodalies quan ICV és la segona marca del PSC i del PSOE. Dir molt i no fer res és molt fàcil. Encara és hora que us vegi queixant-vos del desastre d'estació de rodalies que tenim a Vilafranca. Heu callat molt ràpidament aquí. Sigueu coherents, botiflers!
Benvolgut anònim,
En primer lloc, agrairia que els posicionaments i idees que s'exposin en aquest bloc es facin sense faltar al respecte a les persones.
En segon lloc, t'hauries d'informar millor: la RENFE és de competència estatal, no pas de la Generalitat.
I finalment, segur que, com a totes les formacions polítiques, hi ha moltes coses que se li poden retreure a ICV. Ara bé, precisament la nostra posició respecte a la inversió ferroviària de Rodalies, aquesta si que no.
En el seu dia vàrem ser la única formació política amb representació parlamentària que ens vàrem oposar a la construcció de l'AVE per considerar-la una mala inversió des del punt de vista mediambiental, econòmic i tècnic.
I pel que fa a les Rodalies i als ferrocarrils en general, portem anys i panys presentant esmenes als pressupostos de l'estat,formulant preguntes parlametàries i reclamant públicament i reiteradament un increment de les partides d'inversió i manteniment de Rodalies a Catalunya, primer, i posteriorment, ja des del 2005, advertint del que passaria si l'AVE entrava a Barcelona sense, abans, haver fet les inversions necessàries de manteniment i modernització de la xarxa de Rodalies.
Nosaltres vam plantejar la problemàtica EN TEMPS I FORMA.
Ho pots comprovar al Diari de Sessions del Congrès dels Diputats, disponible a la web d'aquest organisme http://www.congreso.es
Comprovaràs com, aquesta defensa de les Rodalies, l'hem vingut fent de forma constant i en solitari.
Només en els darrers temps altres formacions han començat a recolzar aquests plantejaments.
Això ho hem fet al Congrès, que és l'òrganisme competent. No per això hem estat callats des de Vilafranca i el Penedès. Ho pots consultar a les hemeroteques de La Fura o El 3 de Vuit.
També pots trobar a la web www.iniciativa.cat/vilafranca , secció documents, les esmenes que vàrem realitzar des d'ICV Alt Penedès a Pla d'Infraestructures de Transports de Catalunya. Veuràs com la xarxa de Rodalies al seu pas per la comarca és la principal revindicació. Si realment t'interessa el tema, el document és de 20.3.2006. El cercador de la web et permetrà trobar-lo amb facilitat.
Salut.
Publica un comentari a l'entrada